G Master

Інтерв’ю інженерів

Інженери Sony обговорюють концепцію об’єктивів G Master, у яких поєднуються інноваційні технології та бездоганний оптичний дизайн.

Концептуальне бачення G Master

З високою роздільною здатністю та вражаючим ефектом "боке" нові об’єктиви G Master готові до вимог камер майбутнього. 

Відділ товарного планування

Акіра Сіраісі

Акіра Сіраісі

Сіраісі:

Ще в 2013 році з появою камер α7 ми створили об’єктиви зі змінною фокусною відстанню F4 (зум-об’єктиви) і з фіксованою фокусною відстанню (фікс-об’єктиви), у яких поєдналися невеликий розмір і продуктивність. Згодом ми отримали багато прохань створити зум-об’єктиви (F/2,8) і фікс-об’єктиви (F/1,4).

На той час з’явилася модель α7R із роздільною здатністю близько 36,4 млн пікселів – α7R II, яка мала вже близько 42,4 млн пікселів і була обладнана механізмом стабілізації зображення з компенсацією по п’яти осях.

Технологія сенсорів зображення вдосконалюється й далі. І ми віримо, що висока роздільна здатність із роками користуватиметься все більшим попитом. Це стосується й ефекту "боке". Таким чином, реагуючи на сучасні тенденції та вдосконалюючи наші зум-об’єктиви (F/2,8) і фікс-об’єктиви (F/1,4) з широкою діафрагмою, ми створили бренд, у якому ефективно поєдналися висока роздільна здатність і ефект "боке".

Згідно з дослідженнями компанії Sony щодо розвитку сенсорів зображення, цей об’єктив іще довго лишатиметься актуальним. 

Під новим брендом G Master ми створили три види об’єктивів: стандартний зум-об’єктив FE 24–70mm F2.8 GM, який забезпечує високу роздільну здатність у всьому діапазоні фокусних відстаней, портретний об’єктив FE 85mm F1.4 GM, який забезпечує ефект "боке", і телеоб’єктив FE 70–200mm F2.8 GM OSS, який забезпечує неперевершену роздільну здатність у процесі фото- й відеозйомки, а також ефект "боке" в процесі портретної зйомки.

У цих об’єктивах ми застосували безліч інноваційних технологій, зокрема нашу нещодавню розробку – точні (надзвичайно асферичні) елементи об’єктивів XA. Компанія Sony є провідним виробником сенсорів зображення й точно знає напрямок їх подальшого розвитку. На мою думку, створивши змінні об’єктиви серії G Master, які будуть актуальними протягом багатьох років, ми передбачаємо цей прогрес.

Об’єктив G Master

Найкращі асферичні об’єктиви

Масанорі Кісі
Ми б не створили об’єктиви G Master без цього ключового елемента.

Заступник генерального директора, конструкторський відділ

Масанорі Кісі

Кісі:

Об’єктиви серії G Master створено з використанням вкрай асферичних елементів ХА. Завдяки цьому досягається точність обробки поверхні у 0,01 мікрона. Передусім слід зауважити, що виготовити асферичні об’єктиви дуже важко. Тому ми доклали максимум зусиль, щоб підвищити точність обробки поверхні наскільки можливо.

Розробляючи цю технологію, ми співпрацювали з інженерами виробничого об’єкта, що належить компанії Sony Global Manufacturing & Operations Corporation, у префектурі Айті в Японії, де використовують технологію виробництва асферичних об’єктивів. І тільки після вивчення кожного етапу виробництва із самого початку ми запровадили новий метод виробництва.

Я впевнений, що об’єктиви XA, які нам нарешті вдалося виготовити, мають найвищу якість у світі. Думаю, що ми змогли досягти такого високого рівня завдяки використанню унікальної запатентованої технології Sony та її вдосконаленню в процесі виробництва.

Точність обробки поверхні звичайних об’єктивів
ТОЧНІСТЬ ОБРОБКИ ПОВЕРХНІ ЗВИЧАЙНИХ ОБ’ЄКТИВІВ
Точність обробки поверхні об’єктивів XA
ТОЧНІСТЬ ОБРОБКИ ПОВЕРХНІ ОБ’ЄКТИВІВ XA (0,01 МІКРОНА)
Надзвичайно асферичний об’єктив

Об’єктив ХА (надзвичайно асферичний) підвищує продуктивність інших елементів об’єктива задля досягнення високої роздільної здатності й надзвичайно реалістичного ефекту "боке".

Зазвичай, ми не наділяємо всі елементи конструкцій об’єктивів однаковою ефективністю й чутливістю. Натомість ми оптимально налаштовуємо конструкцію, у якій кожен елемент виконує відповідну функцію. Це також стосується об’єктивів серії G Master, тому що такі функції, як чутливість і можливість компенсації аберацій, забезпечуються завдяки елементу XA з високою точністю оптичної поверхні. Результат: увесь об’єктив забезпечує вищу роздільну здатність. 

Я вважаю, що об’єктиви серії G Master можуть досягти роздільної здатності від центру до кутів зображення й реалістичного ефекту "боке", тому що нам вдалося створити елементи об’єктивів XA з надзвичайно високою точністю – 0,01 мкм. Не буде перебільшенням сказати, що ми б не створили об’єктиви G Master, якби не вдосконалювали елементи XA.

Висока роздільна здатність і ефект "боке"

Створення ефективнішого поєднання взаємно протилежних елементів із частотою 50 пл/мм як базового рівня ФПМ (функції передавання модуляції)

Масанорі Кісі

Кісі:

Оскільки висока роздільна здатність і якісний ефект "боке" не дуже сумісні явища, досить складно поєднати їх разом. Що ж стосується роздільної здатності, ми зробили ФПМ1 із просторовою частотою 50 пл/мм основою нашої конструкції, що є найскладнішим із будь-коли відомих стандартів.

Вища просторова частота означає, що об’єктив може краще відтворювати незначні зміни контрасту. Задля досягнення цієї мети ми повністю вилучили кілька типів оптичних аберацій, зокрема хроматичні й коматичні, на стадії проектування. Щоб усунути аберації в кутах зображення, ми провели численні імітаційні моделювання, поступово вилучаючи аберації, поки не створили остаточну оптичну конструкцію. 

Вища просторова частота не є гарантією хорошого об’єктива, оскільки може бути багато низькочастотних компонентів залежно від об’єкта зйомки. Зрештою, кінцевою метою має бути високоякісне зображення, тому важливо створити дизайн, добре збалансований від низьких до високих частот.

На стадії проектування об’єктива через збільшення роздільної здатності ми мусимо постійно перевіряти якість ефекту "боке". Для цього ми виконуємо моделювання, щоб переконатися, що вдосконалення функції передавання модуляції (MTF) не позначилося негативно на створенні ефекту "боке".

Об’єктив із функцією "боке" може бути різних типів: з передньою чи задньою групою лінз, для зйомки з близької чи далекої відстані тощо. Оскільки типи "боке" залежать і від фокусної відстані, самого лише моделювання може бути недостатньо.

Потрібно враховувати всі аспекти моделювання, спиратися на багаторічний досвід Sony та ноу-хау. У такий спосіб ми постійно експериментуємо з ефектами "боке", щоб задовольнити наших клієнтів.

Зображення моделювання "боке"

Зображення моделювання "боке"

11-пелюсткова кругла діафрагма

Сіраісі:

Є кілька елементів оптичного дизайну, які впливають на створення ефекту "боке". Але їх важко повністю усунути на стадії розробки оптики. Готові вироби обов’язково матимуть індивідуальні відмінності, тому перед відправленням кожен об’єктив серії G Master перевіряється ще під час виробництва та калібрується, щоб забезпечити ідеальний ефект "боке".

Для калібрування необхідно створити спеціальне обладнання та передбачити механізм калібрування в самому об’єктиві. Отже, готуватися до цього технологічного етапу слід заздалегідь. Але завдяки такому калібруванню для досягнення ефекту "боке" наші клієнти отримують об’єктиви найвищої якості, і, на мою думку, така позиція – важливий елемент філософії G Master.

Уперше серед об’єктивів α в моделях FE 85mm F1.4 GM і FE 70–200mm F2.8 GM OSS використовується кругла діафрагма з 11 пелюстками. На її розробку нас надихнула необхідність зберегти форми "боке" найбільш круглими, що можливо під час використання широкої діафрагми. Ще однією перевагою більшої кількості пелюсток є те, що така діафрагма компактніша й водночас має дуже великий діаметр.

Кожен об’єктив ще під час виробництва калібрується, щоб забезпечити ідеальний ефект "боке".

Ефект "боке" з 11-пелюстковою діафрагмою

Ефект "боке" з 11-пелюстковою діафрагмою

Ефект "боке" з 7-пелюстковою діафрагмою

Ефект "боке" з 7-пелюстковою діафрагмою

Інноваційний механізм привода

Розроблено оптичну конструкцію, що покращує роздільну здатність і ефект "боке", а також проведено тестування за допомогою технології приводів Sony. 

Кільцевий привод безшумного механізму автофокусування (SSM) і лінійний мотор

Кісі:

Навіть якщо досягнути балансу між високою роздільною здатністю та ефектом "боке" для отримання найкращих результатів, якісні знімки будуть неможливими без такої ж високої точності фокусування. Щоб удосконалений об’єктив серії G Master працював максимально ефективно, у ньому було втілено неперевершені можливості фокусування. Вони забезпечуються поєднанням інноваційних приводів Sony, розроблених із використанням нашої запатентованої технології, і механізмів, оптимізованих відповідно до оптичних характеристик кожного об’єктива. 

В об’єктиві FE 70–200mm F2.8 GM OSS оптичні елементи для фокусування, які зазвичай розміщуються єдиним блоком, розділені на дві окремі групи. Це дає змогу розподілити вагу. Крім того, для цих груп оптичних елементів передбачено незалежні приводи й можливість керувати кожною з них окремо. А тому об’єктив забезпечує плавніше фокусування не тільки під час фото-, а й під час відеозйомки. Розподілення оптичних елементів на дві групи також створює плаваючу конструкцію, яка дає змогу ефективно виправляти різні аберації на будь-якій відстані до об’єкта. Завдяки плаваючій конструкції з повністю незалежним керуванням можна відрегулювати положення кожного оптичного елемента окремо, що неможливо у звичайній плаваючій конструкції. Це сприяє найкращим результатам зйомки.

1. Кільцевий привод безшумного механізму автофокусування (SSM) 2. Лінійний мотор

Абсолютно новий спосіб зйомки з інноваційною технологією привода

Об’єктиви FE 85mm F1.4 GM і FE 70–200mm F2.8 GM OSS обладнано кільцевим приводом SSM нового покоління, який забезпечує контрастне автофокусування в недзеркальних камерах зі змінними об’єктивами A-mount. Для таких камер потрібен невеликий привод зворотно-поступального руху, тобто плавне обертання.

Для плавнішого обертання в кільцевому приводі SSM вперше застосовано кулькові підшипники. Об’єктив FE 85mm F1.4 GM також має два сенсори положення для безпосереднього визначення положення механізму фокусування об’єктива та керування ним. Кільцевий привод SSM, подвійні сенсори положення та вдосконалений алгоритм привода дають змогу регулювати положення об’єктива з точністю до 1 мікрона, забезпечуючи таким чином надточне автофокусування.

Моторизована система для керування кільцевим приводом безшумного механізму автофокусування (SSM)
Масанорі Кісі

Кісі:

Я сподіваюся, що користувачам сподобається функція "Автофокусування на очах" у поєднанні з об’єктивом FE 85mm F1.4 GM і цифровими камерами α7. Адже щойно вони випробують їх, я думаю, вони справді оцінять високу точність фокусування. Використовуючи традиційні 85-міліметрові об’єктиви з числом діафрагми F/1,4, іноді важко повністю сфокусуватися на очах за допомогою автофокусування через недостатню глибину різкості. 

Багато професійних фотографів використовують ручне фокусування для точного фокусування 85-міліметрових об’єктивів із числом діафрагми F/1,4. Тому це чудово, що нам вдалося полегшити досягнення такого рівня точності з автофокусуванням. Незважаючи на те, що 85-міліметровий об’єктив із числом діафрагми F/1,4 має незначну глибину різкості, ми досягли досить високого рівня точності фокусування. За потреби можна сфокусуватися не лише на зіниці ока, а й на повіках, кінчиках вій, поверхні зіниці або відблиску. 

Саме завдяки інноваційній технології приводів, вбудованій у ці об’єктиви, ми змогли досягти такого рівня точності. Я гадаю, що це призведе до появи зовсім іншого стилю зйомки. Адже раніше фотографам доводилося зосереджуватися на точному фокусуванні, а тепер вони можуть вільно змінювати кут поля зору, при цьому зіниці завжди будуть у фокусі, навіть якщо об’єкт рухатиметься.

Акіра Сіраісі

Звернення Акіри Сіраісі

До об’єктива FE 85mm F1.4 GM у мене особливе ставлення. Десять років тому я давав інтерв’ю про об’єктив 85mm F1.4 з байонетом A-mount. Модель 85mm F1.4 досконала, вона вирізняється серед об’єктивів α своїми винятковими характеристиками. Я думаю, що цей об’єктив відмінно представляє бренд α.

Створюючи цю нову модель 85mm F1.4, я хотів зробити найсучасніший об’єктив, який перевершив би всі попередні. Я думаю, що саме цього нам вдалося досягти, і сподіваюся, що інші також оцінять FE 85mm F1.4 GM по заслузі. Ми звернули увагу на побажання наших клієнтів щодо серії F4 та змогли підвищити продуктивність двох інших об’єктивів серії G Master – FE 24-70mm F2.8 GM і FE 70-200mm F2.8 GM OSS. Сподіваюся, що клієнти, які користуються об’єктивами серії F4, спробують також і ці нові моделі з числом діафрагми F/2,8.

Інтерв’ю з Масанорі Кісі

Готуючись до одночасного випуску трьох унікальних об’єктивів під новим флагманським брендом G Master, наша команда розробників наполегливо працювала над удосконаленням кожної найменшої деталі, щоб забезпечити якомога більше корисних функцій для бездоганної роботи кожного об’єктива. Після запуску серії цифрових камер α7 ми отримували багато цінних коментарів і побажань від професійних користувачів. 

Саме тому ми випустили ці продукти, опрацювавши кожну деталь для покращення продуктивності, функціональності та інших характеристик на основі пропозицій наших клієнтів. На мою думку, ми створили об’єктиви, які можна з упевненістю рекомендувати всім. Мені буде дуже приємно бачити, що люди користуються ними із задоволенням. Сподіваюся, їм сподобається безпрецедентне поєднання високої роздільної здатності та чудового ефекту "боке" в нашій новій серії G Master.

Масанорі Кісі
Об’єктиви майбутнього від Sony

Висока розподільча здатність та вражаючий ефект "боке" – результат поєднання об’єктивів з найкращими характеристики та найпрогресивніших корпусів фотоапаратів.