KODALINE: перше прослуховування з 360 Reality Audio

Ми поговорили з групою KODALINE про те, як вони пишуть пісні, про їхні перші враження від 360 Reality Audio та як ця технологія може змінити процес створення музики.

У співпраці з LIVE NATION

KODALINE-group

KODALINE (КОДАЛАЙН)

Зліва направо: Джейсон Боланд, Стів Гарріган, Вінсент Мей, Марк Прендергаст

Сучасний рок-квартет Kodaline із Дубліна, Ірландія, грає гітарний рок ефірної якості, який можна порівняти з Coldplay, Keane, U2 та Oasis. 

Наприкінці 2012 року гурт потрапив до списку BBC Sound of 2013, але поступився першим місцем групі HAIM. У червні 2013 року з’явився перший альбом Kodaline під назвою "In a Perfect World", якому передували сингли "High Hopes" і "Love Like This". 

Група сформувалася в робітничому містечку Сордс, надихаючись талантами Стіва Гаррігана, Вінні Мей-молодшого, Джейсона Боланда й Марка Прендергаста. Група випустила однойменний міні-альбом у 2012 році, плануючи записати повнометражний наступного року. 

Цей альбом мав великий успіх в Ірландії, двічі ставав платиновим, був добре прийнятий у Британії (був на третьому місці й став золотим), а також у кількох країнах Європи. Другий альбом Kodaline, "Coming Up for Air", вийшов на початку 2015 року. 

Альбом домігся четвертого місця в англійських чартах і став основою для синглів "The One" і "Honest". Влітку 2017 року група повернулась із синглом "Brother" і "I Wouldn't Be EP". Наступного року вони видали сингл "Follow Your Fire", який увійшов до їхнього третього альбому "Politics of Living", більше наближеного до поп-музики.

"Музика – це звуки відчуттів".

– LIVE NATION

Дякуємо, що прийшли. Розкажіть про те, з чого почалась історія гурту Kodaline. Коли саме ви зрозуміли, що хочете займатися музикою професійно?

СТІВ ГАРРІГАН

Ми з Марком почали грати разом іще підлітками. Ми просто грали кавери. Але я думаю, що саме тоді ми захворіли музикою й почали писати пісні й грати перед людьми. Перед будь-ким, хто був готовий нас слухати – хоча більшість нас і не слухала. Отже, це було якось важко. [Сміється] Але ми просто полюбили музику, писали, записували й виступали. Нам дуже пощастило, що ми можемо подорожувати світом і давати концерти, це дивовижно.

– LIVE NATION

Розкажіть, як ви змогли реалізувати свою мету.

МАРК ПРЕНДЕРГАСТ

Ми написали кілька пісень і повірили в них. Ми сказали собі, що, певно, інші люди мають їх почути. Ми хочемо випустити свої композиції. І коли ти кажеш людям, що саме ти робиш як музикант і що це – саме те, що ти хочеш робити, у тебе зазвичай спочатку не дуже вірять. Це все не здається реальним, аж поки не трапляється. А потім, коли все почалося, коли ми почали випускати музику й на наші концерти почали приходити люди, – саме тоді ми зрозуміли, що могли б займатися цим завжди, якби наші слухачі цього захотіли.

СТІВ

Найприємніше й найдивніше відчуття – це чути, як люди співають тобі твою музику. В атмосфері живого виступу це дивовижно.

– LIVE NATION

Сьогодні ви, напевне, чудово відчуваєте себе, тому що збираєте велику аудиторію!

ВІНСЕНТ МЕЙ

Так, раніше ми виступали в маленьких клубах, де було близько сотні людей, якщо не менше. Тому це справжня розкіш для нас – грати сьогодні в залах із кількома тисячами слухачів. Ми ніколи не приймаємо це як належне.

– LIVE NATION

Що для вас значить написання музики зараз?

ВІНСЕНТ

Я думаю, це все.

СТІВ

Так, це для нас усе. Це наша пристрасть. Я не уявляю світ без музики.

ВІНСЕНТ

Навряд чи ми можемо уявити себе в іншій ролі. Це найкраща робота у світі. [Сміється]

СТІВ

Є таке гарне прислів’я. Але це ніби, як сказати...

МАРК

Продовжимо...

СТІВ

"Музика – це звуки відчуттів". Я справді так думаю. Погляньте, він насміхається з мене.

ВІНСЕНТ

Ні, це дійсно вражає.

СТІВ

Іноді трапляється так, що захоплюєш у пісні якусь емоцію, яку неможливо передати словами. Вона просто проходить наскрізь.

МАРК

Я можу написати пісню про те, що справді хвилює мене – про скрутні або чудові часи. Це все знайде відображення в нашій музиці. Ми не гастролюватимемо, поки не напишемо музику. Тож створення музики – це все для нас. З цього все починається.

kodaline-play-1
kodaline-play-2

"Музика означає щось своє для кожного. Але найкраще за все, коли всі ці люди збираються разом і співають твою пісню разом із тобою".

– LIVE NATION

Як це почуття під час написання музики перетворюється під час її виконання наживо?

МАРК

На останньому нашому концерті, який відбувся на днях, у першому ряді була дівчина, у якої з очей лилися сльози. Але вона виглядала дуже щасливою. Вочевидь, ці пісні багато значили для неї. А поряд із нею хтось сміявся, плескав у долоні й просто чудово проводив час. Музика означає щось своє для кожного. Але найкраще – це коли всі ці люди збираються разом і співають твою пісню разом із тобою.

СТІВ

Так, це надзвичайне відчуття.

– LIVE NATION

Наскільки важливі для вас ваші шанувальники?

СТІВ

Мабуть, кожен виступ ми завершуємо, дякуючи кожному, хто прийшов нас послухати. Без наших шанувальників ми не досягнули би того, що маємо зараз. Ми могли писати пісні, але ніхто б їх не слухав. Ми могли давати концерти, але ніхто б на них не ходив. [Сміється] Ми ніхто без наших прихильників. Ми їм дуже вдячні.

ДЖЕЙСОН БОЛАНД

Нам дуже пощастило, що нас так підтримували. Ми пережили багато змін у кар’єрі. Ми змінювали стилі, напрямки, ми уходили на деякий час. І щоразу, як ми поверталися, вони були з нами, готові привітатися й прийти побачити нас наживо.

– LIVE NATION

Вам, хлопці, подобається час від часу давати менші концерти. Це здається своєрідною данню поваги вашим шанувальникам – зайти в невеликий клуб і бути віч-на-віч із людьми. Чи можете ви розповісти нам трохи про це?

СТІВ

Мені здається, це щось таке, про що вже говорив Марк. Сльози на обличчі шанувальника, інший слухач сміється. Це добре видно в малому клубі, але це відчуття трохи втрачається у великих залах. Тому є в цьому щось особливе – відчуття більшого зв’язку із шанувальниками.

МАРК

Іноді виступ у маленькому клубі з 200 шанувальниками може відчуватися гучнішим, ніж коли ти граєш перед тисячами людей, адже вони завжди далеко. Коли ти в клубі, у цьому крихітному залі зібрано набагато більше енергії. Тож навіть протягом минулого літа ми скрізь грали на масових фестивалях, а потім давали крихітні акустичні клубні шоу. Я думаю, ми відчуваємо те саме, що й на великому концерті. Приємно вміти робити й те, й інше.

– LIVE NATION

Давайте поговоримо про ваш останній альбом "Politics of Living". Ви зробили його дещо незвичним для себе з точки зору звучання й написання пісень. Розкажіть нам, чому саме ви захотіли поекспериментувати з цим альбомом – працювати з різними продюсерами, грати з різним звучанням у студії?

СТІВ

Роботу над цим альбомом ми розпочали з виходу з власної зони комфорту. Як гурт ми завжди надавали перевагу повільним баладам і майже не використовували потенціал звукозапису. Ми працювали з багатьма визначними продюсерами, і в кожному проекті поповнювали свій арсенал новими звуками й музичними прийомами. Було чимало пісень, які врешті нікуди не йшли, але ці експерименти виявилися дуже корисними. Ми багато чому навчилися.

Зазвичай я йду просто до фортепіано, щоб написати пісню, або беру гітару й починаю наспівувати мелодії тощо. А один із наших продюсерів просто сидить за своїм ноутбуком, і в нього з’являються всі ці шалені звуки, з яких розпочинається процес написання пісні. Це взагалі інший спосіб роботи. Це дивовижно, і я пишаюся тим, чого ми досягли з цим альбомом. Ми вийшли зі своєї зони комфорту та експериментували. І ми знайшли там звуки, про які й не знали раніше. Це був чудовий процес. Це було круто.

ДЖЕЙСОН

Так. В альбомі "Politics of Living" ми просто хотіли трохи розширити межі. Ми співпрацювали з новими продюсерами, які підштовхували нас у різних напрямках.

МАРК

Мій улюблений звук у цьому альбомі – це композиція під назвою "I Wouldn't Be", і звук – це чотири наших голоси разом, і більше нічого. Уперше почувши це в студії, я подумав, що це звучить дійсно чудово, бо тут немає жодних хитрощів. Стів заспівав свій шматочок. Потім кожен із нас окремо заспівав свій. Звучання наших чотирьох голосів без усього іншого дійсно підбадьорювало нас. Це було приємно чути.

– LIVE NATION

Якщо говорити про акустичні дослідження, що ви думаєте про нову технологію Sony 360 Reality Audio? Вона дає вам змогу розмістити слухача прямо в центрі вашої композиції, щоб звуки оточували його. Як на вашу думку, це допоможе вам донести свою музику так, як не вдавалося раніше?

СТІВ

Це вибух мозку.

ВІНСЕНТ

Це новий спосіб. Але це також схоже на те, коли вперше використовуєш багатодоріжковий запис або...

СТІВ

Пошаровий запис.

ВІНСЕНТ

Накладення звуку. Це такий спосіб розширити горизонт. Це новий спосіб...

СТІВ

...слухаєш музику. Це цілком новий спосіб створювати музику.

ВІНСЕНТ

Так, це може повністю змінити те, як люди пишуть музику, способи міксування й те, що відчуває кінцевий користувач. Це може змінити життя.

– LIVE NATION

Що дає змогу зробити правильний звук у правильний час під час запису композиції?

СТІВ

Правильний звук у правильний час може зробити пісню ідеальною. На сто відсотків. Він може йти з іншого місця, якесь "е-е", і раптом з’являється правильний звук, і ти думаєш: "Чудово, ось воно. Залишаймо його". Він може завершити справу.

ДЖЕЙСОН

Це як підібрати ключ до замка, який намагаєшся відкрити.

СТІВ

Так, або останній елемент головоломки. Щось схоже на те. Правильне звучання надзвичайно важливе.

– LIVE NATION

Що б міг зробити для слухача правильний мікс уже після того, як пісню записано?

МАРК

Правильний мікс надзвичайно важливий. Коли ми слухаємо пісні, над якими працювали в студії тижнями, то отримуємо від них справжнє задоволення. Ось надходить електронний лист і новий мікс, і робота розпочинається. Ти вмикаєш його й одразу відчуваєш, якщо з композицією щось не так. Іноді ти не бачиш у пісні особливого потенціалу, але на етапі мікшування вона раптом перетворюється, і ти чуєш її так, як сприймав її режисер звукозапису. І змінюєш свою думку. Саме такою її чутимуть усі слухачі.

СТІВ 

Мікс може покращити композицію або зламати її. Безумовно, це одна з найважливіших речей.

МАРК

Я не заздрю людям, яким доводиться мікшувати щось, навіть звуки живого виступу. Це складно. Це думка однієї людини, яка ніби каже: "Саме так це має звучати для всіх". Тож коли знаходиш доброго звукорежисера, маєш триматися за нього.

ВІНСЕНТ

Так.

kodaline-play-3
kodaline-play-4

"[360 Reality Audio] переносить тебе в інше місце. Ти наче опиняєшся на концерті".

– LIVE NATION

Отже, ви прослухали в навушниках музику, записану з 360 Reality Audio від Sony. Що скажете?

СТІВ

Це не схоже ні на що з того, що я колись відчував. Я намагався описати це словами. Це відчуття присутності на шоу.

ВІНСЕНТ

Ніби хтось сидів на моєму подіумі барабанщика, а я грав – я би визначив це так. Бас-гітара звучала надзвичайно. Я ніби сам стояв на подіумі та грав.

СТІВ

Це неймовірно.

МАРК

Це цілком новий досвід.

ДЖЕЙСОН

Я часто згадую, як зайшов у той зал. А тепер можна відчути, яким він був у ту ніч.

СТІВ

Це переносить тебе в інше місце. Ти наче опиняєшся на концерті.

– LIVE NATION

Що ви відчули, почувши себе в системі Sony 360RA?

МАРК

Мене дуже хвилює майбутнє. З нетерпінням хочу дізнатись, у якому напрямку все рухатиметься і як робитиметься музика. Якщо вона випускатиметься у форматі, який дає змогу почути щось подібне, тоді, на мій погляд, це змінить усе.

ВІНСЕНТ

Точно. Оскільки ми говоримо про цю технологію як один із можливих форматів, уявляю такий мікс для класичних пісень, як-от Led Zeppelin або Beatles.

СТІВ

Уявіть звучання живого виступу!

– LIVE NATION

Чи є у вас улюблена мить? Щось таке, що з’явилося вам під таким кутом, як ніколи не з’являлося раніше?

ДЖЕЙСОН

Я думаю, що це вступ. Ми чуємо, як натовп кричить із нами щовечора, і це найкраще почуття у світі, як уже казав Стів. Але тепер я думаю, що кожен може пережити саме те, що ми відчуваємо на сцені.

МАРК

Це відчувалося так реально. Ми щойно закінчили наш тур, але це було так, ніби ми знову на гастролях. Для людей, які, можливо, ніколи не дізнаються, що відчуваєш, виступаючи перед великим залом, це найближче враження.

– LIVE NATION

Чи раді ви за шанувальників, які зможуть відчути це?

СТІВ

Безумовно. Думаю, це буде вибух мозку – у хорошому сенсі.

ВІНСЕНТ

Так, тому що ми були вражені, нам довелося відчути всі ці речі. Тому, як сказали хлопці, було б добре, якби слухач або шанувальник міг відчути те саме.

– LIVE NATION

Ось складне запитання: як би ви описали відчуття від 360 Reality Audio одним словом?

ДЖЕЙСОН

Занурення.

СТІВ

Так, це добре слово. Занурення.

ВІНСЕНТ

Так. Дивовижно.

СТІВ

Справді.

ДЖЕЙСОН

Відчуття присутності. Ти ніби перебуваєш там.

МАРК

Яскравість.

kodaline-listening-1
kodaline-listening-2

"На мою думку, [360 Reality Audio] є абсолютно новим підходом до створення й записування".

– LIVE NATION

Чи надихає вас технологія 360 Reality Audio від Sony писати музику на інший лад?

СТІВ

На мою думку, це абсолютно новий підхід до створення й записування музики.

МАРК

Я думаю, це починається ще в студії, коли ти граєш щось і можеш повернути праворуч і ліворуч. Але з [360 Reality Audio] можна піти в будь-якому напрямку, розумієте?

СТІВ

Це приголомшливо.

ДЖЕЙСОН

Ми пробували зняти кілька живих виступів у режимі 360 градусів (відео), і такого відчуття ніколи не давало звичайне відео. Я думаю, живий виступ у режимі 360 градусів з аудіо забезпечить цілком нові враження.

СТІВ

Так, у майбутньому.

– LIVE NATION

Які будуть переваги для шанувальників, на вашу думку?

ВІНСЕНТ

Я думаю, перевагою буде те, що вони зможуть почути більше, ніж ми чуємо на сцені щовечора, і це неймовірно. Якщо ми не зможемо запросити всіх...

МАРК

Можна було б спробувати...

ВІНСЕНТ

... Це якийсь новий рівень.

МАРК

Це, скоріше, відчуття. Коли я надягаю навушники, то захоплююся надовго. Важко пояснити, на що це схоже.

СТІВ

Це важко описати словами. Але я думаю, що для шанувальників, які, можливо, і не були на нашому концерті, це як бути просто там. І це неймовірно.

ВІНСЕНТ

Усе ж таки приходьте на наше шоу.

ДЖЕЙСОН

Так.

СТІВ

Так.

ДЖЕЙСОН

Це майже так круто, як у реальності.

МАРК

Це майже так само круто, як живцем. Не примушуйте нас виходити з бізнесу. [Сміх]

– LIVE NATION

Ви також пройшли процедуру вимірювання вух, щоб оптимізувати взаємодію з 360 Reality Audio. Як, на вашу думку, компанія Sony могла б адаптувати відчуття від цієї технології для кожного слухача?

ДЖЕЙСОН

Я думаю, що технології, що стоять за цим, неймовірні. Вони стрибнули вперед так, як здавалося неможливим. Вони визначають, де перебуває ваша голова в кімнаті, і звучання стає різним для кожного. Очевидно, живцем Стів почує концерт інакше, ніж я, тому що я трохи вищий. Але такий ефект у навушниках просто вражає.

ВІНСЕНТ

Так. Трохи божевільно, що все це відбувається, і відбувається так швидко. Тож я думаю, що це дивовижно, що можна просто налаштовувати цю програму під окремих людей.

МАРК

Це фантастичне відчуття. Абсолютно нове й свіже. Мені дуже сподобалося.

СТІВ

Це важко описати словами, але я погоджуюся з усім сказаним. Це винахід майбутнього.

KODALINE-Vincent
KODALINE-Steve
360 Reality Audio

Дізнайтеся більше про 360 Reality Audio й технологію, що лежить в основі цієї інноваційної концепції звуку.

WH-1000XM3

Відчуйте сповна звук із технологією 360 Reality Audio в навушниках WH-1000XM3, обладнаних системою шумопоглинання.