Джессі Маккартні: перше прослуховування з 360 Reality Audio

Ми поговорили з Джессі Маккартні про хвилювання від живого виступу, про його знайомство з технологією 360 Reality Audio та прийняття нових чудових ідей.

У співпраці з LIVE NATION

Джессі Маккартні

jessemccartney-still

Музикант, автор пісень і актор Джессі Маккартні народився в Нью-Йорку. В 11 років він отримав дві номінації на денну премію "Еммі" за участь у програмі ABC "Усі мої діти" та грав у гурті Dream Street, який продав понад 800 тисяч примірників дебютного альбому.
У 16 років вийшов перший сольний альбом Маккартні "Beautiful Soul" (продано понад 1,8 млн примірників). У 2008 році спільно з Райаном Теддером він створив для Леони Льюїс пісню "Bleeding Love", яка стала беззаперечним хітом – єдиним за десятиріччя, що посів перше місце в чартах 34 країн. Пісня номінувалася на "Греммі", а в 2009 році стала "Піснею року" від Американської спілки композиторів, авторів і видавців. У 2008 році сингл "Leavin’" із третього альбому Джессі "Departure" став першим серед 40 найпопулярніших пісень на радіо США. Серед інших визначних хітів – "She’s No You", "Body Language", "How Do You Sleep", "It’s Over" і "Shake". Джессі відзначився ролями в телесеріалі "Summerland", фільмі "Keith", епізодах "Hannah Montana" й "Fear the Walking Dead", а також озвучив відомі персонажі Теодора в усіх фільмах "Елвін і бурундуки" і Nightwing у 3-му епізоді "Young Justice" від Marvel.
У 2018 році вийшов сингл "Better With You", а в однойменному турі були продані всі квитки. На початку 2019 року відбувся американський етап туру "The Resolution Tour", який продовжиться першим візитом Джессі до Південно-Східної Азії. Зараз музикант працює над новими піснями, які з’являться наприкінці 2019 року.

"Музика стала моїм першим коханням"

– LIVE NATION

Дякую, що приєдналися до нас, Джессі. Ви розпочали свою кар’єру в дуже молодому віці. На що це було схоже і який вплив це має на вас як на виконавця сьогодні?

ДЖЕССІ МАККАРТНІ

Моя родина дуже захоплювалася музикою – бабусі, дідусі, брат, сестра, двоюрідні брати й сестри. Ми виросли з любов’ю до мистецтва, музики, особливо до театру. Мої батьки заохочували нас встати навколо фортепіано й заспівати, разом слухати старі альбоми. Це стало фундаментом для мене.

Мені було 7 чи 8 років, коли я ходив до театру з батьками та спостерігав, як вони грають у постановках місцевих громад твори Роджерса або Хаммерштейна. Урешті-решт я приєднався до них. І ми виступали разом, як родина, у театрах у вікторіанському стилі на 500 місць.

Колись у наше передмістя заїхала пара людей із Нью-Йорка, і вони сказали: "А ваш син талановитий, відвезіть його на Манхеттен, подивитися, що буде". І врешті-решт мама привела мене на прослуховування на Бродвей. Приблизно за рік, а може й менше, я отримав свій перший ангажемент на роль Луї у виставі "Король і я", де Анну грала Хейлі Міллз.

У 9 років я поїхав у свій перший національний тур "Король і я". У той час я не сприймав це як роботу. Ще й досі це не здається роботою. Мені платили, але я працював, бо любив це. Я взагалі не думав про комерційну сторону. Пройшло 20 років, і ось ми тут. І я досі роблю це, бо люблю. Зараз у мене лише трохи більше комерційного погляду. [Сміється] Але це моя перша любов, і завжди буде нею.

– LIVE NATION

Як ваше дитинство привело вас до написання пісень? Як ви ставитеся до досвіду, який був у вас протягом усієї вашої кар’єри, коли думаєте про написання пісень?  

ДЖЕССІ МАККАРТНІ

Я завжди хотів складати пісні. У 16 я вирішив, що хочу стати дійсно відомим автором пісень. Але таке трапляється досить рідко, адже в юному віці рідко знаєш, що саме тобі потрібно. Я був старшокласником, який тільки входить у доросле життя й бореться зі своїми підлітковими комплексами.

Гадаю, мені знадобився час, щоб вирости, побачити світ, познайомитися з іншими людьми, покохати й розлюбити, відчути біль, тугу й прив’язаність – усі ті емоції, які надихають на створення пісень. Зараз я більше, ніж будь-коли, усвідомлюю свої вміння в цій сфері, адже я ніколи не почувався спроможнішим. Я побачив світ, увібрав у себе різні культури, мав різні стосунки. Я став мудрішим, якщо так можна сказати. [Сміється] І гадаю, від цього мої пісні стали кращими, щирішими, мені є чим поділитися з іншими.

– LIVE NATION

Що значить для вас музика сьогодні?

ДЖЕССІ МАККАРТНІ

Як я сказав, музика стала моїм першим коханням. Після деякої перерви – адже я 3,5 або 4 роки працював над іншими творчими проектами – я знову повернувся до звукозапису, а приблизно рік тому почав роботу над новою збіркою пісень. І зрозумів, що тепер вмію це краще. Згадуючи свій досвід у 16 років і деякі створені тоді композиції, я тепер розумію, чому компанія звукозапису ставилася до них без ентузіазму.

Здається, моя робота перейшла у фазу підйому, а краще попереду. Останні записи показали, що я можу як автор музики й пісенних текстів. І я люблю свою справу.

Особливо мені подобається, що я можу щось написати, одразу викласти й негайно почути думку людей, які слухають мою музику багато років. Хоч іноді це нелегко. Щоб зрозуміти, як сприймаються публікою деякі пісні, знадобилися місяці.

– LIVE NATION

Давайте розберемося детальніше, але спочатку – чи дає музика щось таке, без чого ви не можете жити?

ДЖЕССІ МАККАРТНІ

Неодмінно. Музика (звучить як кліше, але це правда), так от музика є універсальною мовою. Я можу поїхати в Японію і не знати японською жодного слова, але коли я граю пісню, я бачу емоції на обличчях людей. А ще це енергія, яка наповнює тебе під час виступу, об’єднує музикантів і слухачів, і ви розумієте один одного без слів.

Щоранку я прокидаюся, роблю собі каву й вмикаю Spotify. У машині я завжди слухаю музику. Це частина мого життя. Напевно, для більшості людей так само.

– LIVE NATION

Що значить для вас живе виконання перед тисячами шанувальників?

ДЖЕССІ МАККАРТНІ

Виступати наживо – це те, що я люблю найбільше. Я починав із виступів на сцені, саме там я вперше відчув емоції публіки. Тож на сцені я почуваюся впевнено. Живий виступ – це унікальна можливість одразу побачити враження від моєї музики, і я буду робити це знову й знову. Щойно придумавши пісню, я можу зіграти її на концерті в кампусі або під час туру. Цю музику ще ніхто не чув, ми з нею ще не працювали, але я вже маю відгук і одразу зрозумію, чи зачепила вона слухачів. Це улюблена частина моєї роботи як музиканта.

Звісно, я також люблю виступати з піснями, які публіка вже добре знає. Справжні хіти ніколи не застарівають, а коли всі підспівують – це просто не описати словами. Але представити на сцені новий матеріал – це цілком інше задоволення. Я пишу, виходжу на сцену й негайно отримую реакцію.

– LIVE NATION

Яку роль у вашій творчості посідають ваші шанувальники?

ДЖЕССІ МАККАРТНІ

Мені дуже пощастило, що в наш час, коли люди так швидко змінюють свої захоплення, більшість моїх шанувальників залишалися зі мною протягом усіх цих років. Це не схоже на сучасну тенденцію, і я це дуже ціную.

[Мої фанати] особливо показали себе в останні півтора роки. Після тривалої перерви в музичній діяльності я дуже хвилювався, коли готував нову збірку. Я не знав, якою буде реакція. Я навіть не знав, чи зможу привернути увагу слухачів. Але люди прийшли в рекордній кількості. Протягом року ми мали два тури з повністю розпроданими квитками. Це реальне підтвердження того, наскільки вірними залишалися мої шанувальники.

jessemccartney-play-1
jessemccartney-play-2

"Бачення Sony та ключова філософія цієї компанії – передавати відчуття «кандо» через звук і музику... Це мені до вподоби".

– LIVE NATION

Зараз ви записуєте новий альбом. Як ви це робите й наскільки важливо для вас віддати шанувальникам усе можливе?

ДЖЕССІ МАККАРТНІ

Ну, одна з речей – можливість для шанувальників ніби вдихнути запах B.S. із далекої відстані. Вони знають, що для тебе притаманно, знають, коли ти докладаєш зусиль, а коли – ні. Наприклад, досить часто, коли я нічого не публікую кілька днів, мої шанувальники помічають це й кажуть щось на кшталт: "Ти зникаєш, ти кидаєш нас знову. Не роби цього". Вони тримають мене в тонусі, і я люблю й ціную це.

Як митець і перфекціоніст щодо того, що я випускаю, я хочу, щоб це був продукт високої якості. Я хочу, щоб це звучало неймовірно. Я хочу, щоб це було найкраще творіння, на яке я здатний. Я хочу, щоб воно викликало біль, хвилювання, романтичні відчуття. Я хочу впливати на свою аудиторію, хоч би якими були емоції. Я хочу передати їм те, що стосується саме їх. Я думаю, що це найголовніше в музиці, тому намагаюся робити це на вищому рівні. Це частина того, що я роблю. Я не займаюся халтурою, а викладаюся на сто відсотків.

– LIVE NATION

Пишуть, що ваш напружений музичний графік сьогодні пов’язаний із реакцією шанувальників на сингл "Better With You", який ви випустили минулого року як певний експеримент...

ДЖЕССІ МАККАРТНІ

Так, як "Here I am". Композиція "Better With You" була каталізатором усього проекту. Я просто спустив цей корабель на воду, щоб, як ви кажете, подивитися, що буде. Я знав, що хочу зробити відео з певною концепцією. І це було більше, ніж просто дорогий відео- чи аудіоматеріал, це було саме те, про що я мріяв. То було "о, чудова композиція з відмінним відеорядом, подивимося, що буде далі", розумієте? Я був не готовий до реакції. І тепер, чесно кажучи, я намагаюся закінчити написання, тому що я багато подорожував і гастролював.

Я написав лише кілька пісень, тому тепер я намагаюся закінчити проект. Але починаючи його, я не думав, що буду робити повний альбом. Сподіваюся встигнути цього року.

– LIVE NATION

Розкажіть трохи про свої відносини із шанувальниками. Як ви підтримуєте зв’язок із ними?

ДЖЕССІ МАККАРТНІ

Ці взаємини стають дедалі сильнішими, особливо за останні 3–4 роки. Соціальні мережі – це дуже сильний канал. У часи "Beautiful Soul", коли вийшов мій дебютний альбом, зі мною працювала ціла команда. Піарники та маркетологи казали мені, що потрібно робити далі, де провести наступний виступ, яке інтерв’ю й кому давати. Усе це й досі робиться, але найважливіше рішення, яке ми прийняли, – це робота із соціальними мережами.

Тепер мені вже не потрібно робити багатьох речей, що я мав робити, коли уклав контракт зі студією звукозапису 10 чи 15 років тому. Сьогодні я буквально беру телефон, публікую в Instagram або Twitter 20-секундний уривок із пісні, над якою зараз працюю – і одразу отримую реакцію. І я зважаю на відгуки. Щодня протягом години я читаю особисті повідомлення, відповідаю своїм прихильникам, дізнаюся про їхні плани. Це може бути щось особисте або те, що їм не сподобалося, і я розмовляю з ними про це. Я можу розпитати, що саме їм не сподобалося. Зараз цей діалог став можливим.

Слухачі можуть зі мною спілкуватися, чого не було [раніше]. Колись виконавець був такою собі живою легендою, що з’являється з-за лаштунків. Адже фанати не бачили, що відбувається між концертами. Музикант просто вистрибував уперед і починав свій виступ. Сьогодні це повністю змінилося. Ми живемо у світі, збудованому на контенті. У ньому 25 відсотків – це музика, а решта 75 відсотків – це страви, які ти їв на обід, і все таке. Гадаю, відносини між виконавцями та їх шанувальниками докорінно змінилися. Тобто вирішальну роль тепер має контент, ти маєш дати людям можливість побачити, як ти живеш, дізнатися більше про твої повсякденні заняття.

– LIVE NATION

Ваш останній альбом "In Technicolor" відрізняється, за відгуками слухачів, більш зрілим звуком. Ви поділилися з нами враженнями від свого музичного пошуку. Багато часу приділяється дослідженню нових засобів, а ще ви повернулися до свого раннього стилю. У підсумку на сьогодні, як це впливає на вашу музику?

ДЖЕССІ МАККАРТНІ

Правильно. На мій погляд, це залежить від того, чого ти прагнеш. Я думаю, альбом "In Technicolor" було створено в правильному напрямку. Я був трохи молодший, але справді намагався зробити щось нове з цією платівкою. Я шукав звучання такого типу, як поп-музика кінця 70-х – початку 80-х років, ми насправді націлювалися на цю музичну епоху. Це була данина поваги до того часу.

Але навіть у моєму теперішньому проекті в студії може траплятися таке, що всі просто оглядаються й кажуть: "О, так, звучить непогано". Це дуже приємне відчуття. Мій найсуворіший критик – це я сам. Я ретельно працюватиму з чимось місяцями, перш ніж буду готовий показати це. І мене оточує команда людей із музичним складом розуму й довершеним слухом. Їм я довіряю. Часом важко зрозуміти, чи рухаєшся ти у вірному напрямку, але можна просто знати, просто відчувати це.

І до речі, іноді тобі здається, що ти знаєш, а виходить щось не те. Отже, ніколи насправді не знаєш вірної відповіді. І в цьому є своя краса. Ти думаєш, сподіваєшся. А потім виходиш на сцену, і люди начебто кричать: "Ні, щось інше". І ти перероблюєш усе. Але іноді щось пишеш, воно тобі подобається, і це чудово. Воно живе своїм життям із новим аранжуванням чи реміксом, або щось трапляється і всі в результаті кажуть: "О, чудово".

 На мій погляд, як музикант і автор пісень ти прагнеш кращого, що можеш зробити, і докладаєш усіх зусиль для цього. І хоч би що трапилося далі, це вже залежить від аудиторії.

– LIVE NATION

Ви продюсер, співак і автор пісень. Наскільки важко поєднувати всі ці різні ролі?

ДЖЕССІ МАККАРТНІ

Я дуже рідко записую вокал у той самий день, коли створив пісню. Потрібно дати їй "подихати", так би мовити, пожити своїм життям. За цей час ти звикаєш до неї. Що частіше виконуєш пісню, то більше вона стає твоєю. Завдяки цьому мелодія зазвучить по-справжньому.

Займаючи своє місце в студії, я повністю перемикаюся на запис вокалу та знаю, що маю робити. Адже я в цій професії вже багато років і працював із найкращими вокальними продюсерами. Я знаю секрети цього ремесла, ті прийоми, які можуть підкреслити ту чи іншу лінію, або навпаки, перевести її на задній план. На мою думку, за ці роки я вже добре опанував свій вокал.

Як продюсерові, мені потрібно вміти вже інше – вирішувати, що потрібно для композиції, а що ні. Тепер я знаю, як відкинути все зайве, щоб лишився лише той мінімум, який необхідний, щоб створити дійсно гарну пісню.

Щодня я можу працювати в іншій ролі, і потрібен час, щоб опанувати цю майстерність. Але мені це подобається.

– LIVE NATION

Чи можете ви трохи розповісти нам як продюсер про те, наскільки важливим є звучання доріжки чи всього запису для того, щоб установити емоційний зв’язок з аудиторією?

ДЖЕССІ МАККАРТНІ

Серед усіх композицій мені найбільше подобаються ті, де є ці звукові ефекти, невеликі вокальні сюрпризи – на зразок тих, які робив Майкл Джексон, розумієте? Я виріс на своєрідній музичній дієті, що включала щоденну порцію Thriller або інших записів Майкла Джексона. Для мене найголовнішими в них були ці невеличкі знахідки всередині пісень, не обов’язково це буде гітара чи вокал.

Це може вразити в самісіньке серце, як оте "та-та" в гітарних акордах Prince, хоча це буквально одна коротка мить у гітарній партії. Але якимось чином вона перетворювалася на центр композиції.

Знайти подібний момент – це саме те, чого прагне продюсер. Яка деталь зможе полонити слухачів? Мабуть, я найбільше працював із цим, коли записував останні пісні. Це є в Selfless, і в Soul. А "Better With You" – це ж простий гітарний риф, але за допомогою затримки й реверберації ми зробили з нього унікальну пісню.

Звук – це один із найважливіших елементів, з яких складається сприйняття композиції, особливо під час першого прослуховування. Люди мають хотіти слухати її знову й знову.

Бачення Sony та ключова філософія цієї компанії – передавати відчуття "кандо" через звук і музику. Цей японський термін позначає силу емоційного зв’язку або потужне позитивне враження.

Це мені до вподоби.

jessemccartney-play-3
jessemccartney-still

"Я маю рідкісний привілей перебувати з іншого боку, на сцені. Це заворожує".

– LIVE NATION

Мета Sony – налагодити емоційний зв’язок за допомогою звуку й музики. Чи можете ви згадати, коли відчували щось таке в музиці, коли композиція викликала у вас справді сильні відчуття?

ДЖЕССІ МАККАРТНІ

Деякі з моїх найяскравіших спогадів сягають дитинства. Ось мені 4 або 5, я сиджу на задньому сидінні в батьковій автівці, за вікном мерехтить осіннє листя. Ми їдемо штатом Коннектикут до бабусі, що живе в глухому селі над озером. Ми слухаємо "Sweet Baby James" Джеймса Тейлора. Я пам’ятаю, як ця мелодія причарувала мене. Під неї я міг заснути, і водночас вона піднімала настрій. Ця пісня мала все, що може подарувати людині музика, тобто була втіленням самого духу "кандо".

З цього альбому все почалося. Я зрозумів: це воно, музика – найчарівніша річ на всій планеті, і я не знаю, чи зможе щось перевершити цю збірку. Я слухав цей альбом без упину. Власне, я й досі так роблю, ця пісня в списку улюблених у машині. [Сміється] Мабуть, саме тоді я вперше зрозумів, яке відчуття японці називають "кандо". Я обожнюю його. Я хочу переживати це знову й знову.

– LIVE NATION

Чи бачили ви таку реакцію на вашу музику від шанувальників? Чи траплялися ситуації, коли ви могли б сказати, що слухачі були емоційно зворушені тим, що ви робите?

ДЖЕССІ МАККАРТНІ

Я відчував це нещодавно, коли вийшла пісня "Better With You". Минув уже деякий час, як я відійшов від музики. Гадаю, ніхто з прихильників уже й не очікував чогось нового. Але пісня "Better With You" вийшла досить ностальгічною, адже акустично вона дуже близька до моїх ранніх робіт, як-от "Beautiful Soul". На мою думку, звук у ній більш зрілий, при цьому невловимо повертає тебе в ті часи. Вона набрала мільйони переглядів на YouTube і в трансляціях, і тоді почався новий виток. Це була емоційна реакція на пісню від виконавця, якого публіка вже давно не чула. Звісно, я був схвильований настільки позитивною реакцією.

– LIVE NATION

Коли ви граєте живцем зараз, чи відчуваєте ви емоційний відгук слухачів?

ДЖЕССІ МАККАРТНІ

Так, це має значення. Кожен піднімає телефон з увімкнутим ліхтариком, колихає його в повітрі. Це реакція на баладу в середньому темпі, схожа на реакцію на гімн. І це реально одне з найкращих відчуттів – стояти на сцені й бачити, що аудиторія реагує так на досить нову пісню. Реакція така ж сильна, якщо не сильніша, як на деякі хіти з чартів. Це дуже здорово.

– LIVE NATION

Мабуть, це вражаюче відчуття – бачити безліч людей на своєму концерті й чути, як вони співають ваші пісні. Поділіться з нами цими враженнями, які емоції це у вас викликає?

ДЖЕССІ МАККАРТНІ

Як глядачу й поціновувачу музики мені знайоме відчуття, коли ти чуєш перші кілька акордів композиції, яку знаєш і любиш. Це негайно відновлює у твоїй пам’яті певне місце у твоєму житті, хоч би коли то було й хоч би скільки тобі було років. Це викликає одразу стільки спогадів, що ти просто хочеш підспівувати. У мене рідкісна можливість – я на іншому боці, на сцені.

Це магнетичне відчуття. Це момент, коли ти знаєш, що буде далі, знаєш, що збираєшся заграти композицію. Ти дивишся на глядачів, і перед першими акордами настає мертва тиша. А коли вони лунають, уся аудиторія просто спалахує. Кожен у той момент відчуває щось таке: "О, ти теж там був, ти пам’ятаєш це. О боже, давай заспіваємо разом". І в цю мить ви всі перебуваєте на одній хвилі. Це неймовірне відчуття.

– LIVE NATION

Виступ на концерті – це одне, але записувати й прослуховувати свою музику – це зовсім інше. Наскільки важливо для вас, щоб ваші шанувальники слухали вашу музику в найкращій якості?

ДЖЕССІ МАККАРТНІ

Гадаю, кожен виконавець хоче створювати дійсно гарний продукт і забезпечити якомога чистіший звук. Тобто якщо ти багато років слухаєш різні записи, то відрізниш якісне звучання. Ти почуєш, коли щось порушує гармонію, заважає або відволікає від вокалу.
Коли все поєднується, ти слухаєш отриману композицію та розумієш, що мікс звучить бездоганно, – це так приємно. Записати пісню зі звуком, що наближається до ідеалу, – саме цієї довершеності ми прагнемо.

Для мене надзвичайно важливо, щоб мої шанувальники могли відчути те саме, коли слухають запис. Тобто це ж для них я роблю цей мікс! Я хочу, щоб вони могли слухати його в найкращій якості, адже це для них я створюю свою музику. От скажімо, пекар не може спекти буханку хліба наполовину й так її комусь продати. Ти хочеш, щоб продукт був ідеальним. Навіть не знаю, чому мені спала на думку саме ця аналогія, але так воно і є.

– LIVE NATION

Сьогодні музику дуже часто слухають у навушниках. Технологія 360 Reality Audio від Sony забезпечує сферичне об’ємне звучання для звичайних навушників. Чи цікаво вам попрацювати з цією технологією, щоб створити для своїх слухачів записи з таким ефектом присутності?

ДЖЕССІ МАККАРТНІ

Очікую на це з нетерпінням, адже я ще не чув записів із цією технологією. Гадаю, це відкриває наступний рівень у музиці. Якщо це дає змогу покращити прослуховування – я в грі.

– LIVE NATION

Хтось писав, що одна з ваших улюблених фраз – "Скажи так гарним ідеям". Здається, ви дійсно відкриті до нових технологій і засобів у творчості.

ДЖЕССІ МАККАРТНІ

На сто відсотків. Якщо це відкриває нові можливості в музиці, а прослуховування приносить ще більше задоволення, то як ця технологія може не сподобатися?

– LIVE NATION

Наскільки важливо для запису композиції отримати правильне звучання в потрібний момент?

ДЖЕССІ МАККАРТНІ

Коли ми працюємо над піснею та зводимо звук, достатньо однієї деталі, яка вирішить усе. Це може бути вокал, фрагмент на ударних або звуковий ефект. Ти не знаєш заздалегідь, що це буде. Але той єдиний елемент відрізнятиме хіт, який слухатимуть роками, від композиції, яка залишиться непоміченою. Напевне, будь-який музикант хоче знайти його, а особливо це важливо в поп-музиці.

І от для кожного запису ми шукаємо цю "цукерку", що допоможе підкорити серця слухачів. Це частина роботи в студії: пошук і дослідження нових звуків, нестандартних засобів. І багато, багато спроб і помилок. І надія, що в якийсь момент це станеться й ти скажеш: "Ось воно! Ви чуєте? Те, що треба!"

Нещодавно ми записували пісню й пробували прискорити вокал, так що він нагадував пісню бурундуків, і нарізали доріжку в мільйон різних способів, і програвали її навпаки, проганяли через Vocoder, через синтезатор. У фінальному записі лишилося, може, один чи два таких трюки. Але саме їх запам’ятали слухачі. А отже, ми змогли знайти цю "цукерку", ці музичні нюанси, які роблять пісню цікавою й дарують свіжі враження від прослуховування.

– LIVE NATION

Це дає нам можливість уявити, наскільки складно добитися в студії чудового звучання.

ДЖЕССІ МАККАРТНІ

На хвилину, звичайно.

– LIVE NATION

Повернемося до міксування. Що може дати слухачеві правильний мікс під час прослуховування композиції?

ДЖЕССІ МАККАРТНІ

Найважливіше в гарному міксі – це нічого зайвого. Коли ти слухаєш музику, ніщо не має заважати чи відволікати. За ці роки я вже виробив цей професійний слух і, мабуть, сприймаю звук глибше за звичайного слухача. Я слухаю пісню знову й знову. Слухаю окремо барабани, потім окремо тарілки, а тоді вокал або бек-вокал. Я перевіряю, чи не почую щось неправильне. А потім максимально зменшую гучність і знову слухаю, чи нічого не заважає.

Скажімо, тут трохи перебрали з басами, треба зменшити гучність на пару децибелів. Або вокал недостатньо виразний, потрібно його підняти. Адже це для мене головне як для вокаліста. Нехай це звучить самовпевнено, але такий уже я є. [Сміється] Як на мене, нічого не має відволікати від пісні. Знайти гарного фахівця для мікшування нелегко, але коли ти на нього натрапив – це справжня удача. Це те, що можна шукати роками, але врешті я буду впевнений, що можу написати пісню й передати її в руки професіоналів.

jessemccartney-play-4
jessemccartney-play-5

"Я ніколи не чув нічого подібного в навушниках"

– LIVE NATION

[Після демонстрації 360RA] Отже, ви почули кілька композицій з одного з ваших нещодавніх виступів, мікшованих у системі 360 Reality Audio від Sony. Які у вас враження?

ДЖЕССІ МАККАРТНІ

Я не знаю, до яких музичних чар ви вдалися, але можу сказати напевне – такого я ще не чув. Я глибоко вражений. Моя пісня звучала, наче саундтрек до якогось блокбастера. Вона набула незвичного об’єму. Я ніколи не чув нічого подібного в навушниках.

– LIVE NATION

Чи схожий цей звук на концертний?

ДЖЕССІ МАККАРТНІ

Так, у певний момент мені здалося, що просто зараз переді мною грає другий я. І наче поруч зі мною ще мільйон людей, які теж слухають цю музику. Варто лише заплющити очі – і з’являється потужне відчуття присутності на живому виступі. Від цього просто голова йде обертом.

– LIVE NATION

Ми спостерігали, як ви слухали "Soul". Ви гойдалися в такт із музикою – очевидно, це працює для вас саме таким чином?

ДЖЕССІ МАККАРТНІ

Це дійсно так. Спочатку я пробував зрозуміти це нове відчуття, адже я ніколи не чув і не відчував нічого подібного. Тож перша реакція була: "Що це? Що відбувається?" Я ніби опинився в кімнаті привидів у Діснейленді, де чутно довкола різні звуки. Музика може рухатися, раптом вона лунає позаду або попереду. Це принципово новий тип звучання. Потрібно почути це, щоб зрозуміти.

– LIVE NATION

Чи є у вас улюблений момент у міксі Soul, записаному з технологією 360 Reality Audio?

ДЖЕССІ МАККАРТНІ

Так. Ось передприспів, чутно мого гітариста Якоба, який дуже полюбляє ці невеликі крещендо. На записі вони ніби рухаються, як хвилі, з переднього плану на задній і з лівого флангу на правий. Такого відчуття ніколи не отримаєш під час звичайного прослуховування в навушниках. І це круто.

– LIVE NATION

Які емоції у вас викликає те, що ваші шанувальники зможуть почути музику з технологією 360 Reality Audio?

ДЖЕССІ МАККАРТНІ

Це дуже хвилює. Якби мої шанувальники дізналися про це, побачивши мою реакцію, я впевнений, що вони захотіли б відчути те саме. Це те, що має відчути кожен. Я не вірю, що хтось відмовився б переживати те, що переживаю я. Після цього буде важко повернутися до моїх звичайних навушників. [Сміється]

– LIVE NATION

Як би ви описали технологію 360 Reality Audio від Sony одним словом?

ДЖЕССІ МАККАРТНІ

Хммм. "Аудіогазм". Такого слова нема, я тільки-но придумав його.

– LIVE NATION

Зараз.

ДЖЕССІ МАККАРТНІ

Так.

– LIVE NATION

Чи вважаєте ви, що технологія 360 Reality Audio може в подальшому змінити те, як ви створюватимете музику?

ДЖЕССІ МАККАРТНІ

Цікаве запитання. Мікшерам, напевно, доведеться адаптуватися до цієї технології. Так, якби я міг записати музику з таким звучанням прямо в студії, я б так і зробив. Тепер, знаючи про існування цієї технології, я напевно хочу ближче познайомитися з її технічними можливостями – наприклад, як вона могла б просто підняти звучання доріжки. Подальший розвиток має бути цікавим.

– LIVE NATION

Мабуть, тепер, коли ви знаєте про технологію 360 Reality Audio, ви будете готові записати новий живий альбом?

ДЖЕССІ МАККАРТНІ

Безумовно. Востаннє я записував живий альбом 10 років тому. І чесно кажучи, мені це не дуже сподобалося. Я пам’ятаю, як думав: "Так, можна міксувати все, що хочеш, але є речі, якими неможливо керувати – це жива музика, її важко зводити". Але коли я чую таке, це нібито я маю закінчити свій альбом просто для того, щоб можна було грати його живцем. [Сміється]

– LIVE NATION

Чи оцінять ваші шанувальники музику в такому форматі?

ДЖЕССІ МАККАРТНІ

Я думаю, що люди могли б відчути зусилля й час, що були витрачені, якщо могли б почути все з кристальною чіткістю – усе, що є в композиції. Іноді якісь елементи композиції так закопуються, що їх майже неможливо почути, просто тому що їх не було виділено, акцентовано належним чином. Ця нова технологія може витягнути на поверхню всі ці чудові речі, які ми вклали в композицію. На мій погляд, це посилить відчуття вдесятеро.

– LIVE NATION

Що ви думаєте про програму Sony, яка вимірює ваші вуха, щоб оптимізувати звук 360 Reality Audio й забезпечити найкращу якість прослуховування?

ДЖЕССІ МАККАРТНІ

Знаєте, для моїх виступів виготовляли багато спеціальних навушників. Адже музиканти намагаються зберегти свій слух і отримати необхідну гучність і якість звуку. Кожен із нас чує музику по-своєму, наприклад, дехто краще сприймає певні частоти. І якщо компанія Sony змогла розробити унікальну програму саме для твоїх вух і слуху – це неймовірне досягнення.

– LIVE NATION

Які у вас є побажання до Sony?

ДЖЕССІ МАККАРТНІ

Здається, ми дуже скоро будемо грати музику на Місяці із Sony. Ви можете надіслати мені пару цих навушників кожного кольору? Це було б початком. Ми почнемо з цього.

– LIVE NATION

Чи є у вас ще якісь думки про 360 Reality Audio?

ДЖЕССІ МАККАРТНІ

Коли можеш запропонувати людям такий дивовижний продукт, який забезпечує звучання з різних напрямків просто в голові – я маю на увазі, він нібито робить якісь хитрі речі просто всередині мозку, – на мою думку, це змінює все. Я впевнений, це має змінити все.

jessemccartney-listening-1
jessemccartney-listening-2
360 Reality Audio

Дізнайтеся більше про 360 Reality Audio й технологію, що лежить в основі цієї інноваційної концепції звуку.

WH-1000XM3-headphones

Відчуйте сповна звук із технологією 360 Reality Audio в навушниках WH-1000XM3, обладнаних системою шумопоглинання.